Handelsbetingelser 

Generelle oplysninger

Naturlig i Balance

Skovtoften 2

9550 Mariager

30299549 (man-fre 10.00-16.00)
am@naturligibalance.dk

Er ejet af Anne Mette Knudsen CVR: 38868187

 Alle priser på websitet angives inklusive moms.

Alle priser på websitet angives inklusive alle danske afgifter, dansk told mm.

Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog: Dansk

Bestilling og betaling.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. fragt og evt. betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til at betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til indkøbskurven”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsmetode.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Køb og betal nu”. Herefter går din ordre videre til www.naturligibalance.dk

Betaling.

Du kan betale med Dankort, Visa, Visa Elektron og Mastercard 
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.

Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun Teller, der kan læse dem. Hverken naturligibalance eller andre har mulighed for at læse disse data.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra naturligibalance.  Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Bemærk: Vi tilbyder ikke betaling via Efterkrav, og sender ikke til Grønland og Færøerne.

Levering
Når din bestilling er modtaget vil ordren blive afsendt i løbet af 1-3 hverdage. Såfremt varen ikke er på lager vil vi kontakte dig enten via mail eller telefon. Hvis du i den samme ordre bestiller flere produkter, hvoraf nogle er på lager og andre ikke er, bliver din pakke først sendt, når alle varerne kan sendes samlet.

Fragt

Alle forsendelser fra Naturlig i Balance sendes med Post Nord, GLS eller DAO. 
Vi sender kun ordrer til adresser i Danmark, Sverige og Norge. 

Portopriser:

DAO- Levering til pakkeboks/posthus: 30 kr.

GLS: Levering til pakkeshop: 35

PostNord-Levering til posthus/pakkeboks:  40 kr. – Levering til privatadresse Postnord: 60 kr

Kontroller varen
Når du modtager din vare, er det en god idé at tjekke, om den er intakt, eller om den har lidt skade under transporten. Kontakt os straks på +45 30299549 eller am@naturligibalance.dk, hvis varen er blevet beskadiget. Kontroller også, at det er den rigtige vare, du har modtaget.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til  am@naturligibalance.dk  . I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen modtaget fra dig.  Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Naturlig i Balance, Skovtoften 2, 9550 Mariager.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Reklamationsret- Hvis der er fejl på varen.

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere ved enten at ringe 30299549 eller skrive en mail til am@naturligibalance.dk

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”
Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter at fejlen blev opdaget.

Dog følger reklamationen varens naturlige holdbarhed.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Naturlig i Balance, Skovtoften 2, 9550 Mariager.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Returvarer bedes vedlagt information om dit navn, fakturanummer og hvad der er galt med varen. Evt. skrevet på en kopi af fakturaen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Som registreret hos www.am@naturligibalance.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: am@naturligibalance.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til am@naturligibalance.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr